VODNIK OPEN

Tektonika společenských a klimatických změn dovedla k pokusům o adaptaci také některé vodníky. I pod hladinou je leccos jinak než v dobách, kdy mlynářům zastavovali kola. Aby přežili, hledají nové způsoby života na hranách měst. Domluvili jsme se s některými pražskými a brněnskými vodníky, že svolí ke krátké lidské návštěvě. 
Návštěvní hodiny vodníků jsou 15:00-19:00. Je možné za nimi přijít na libovolně dlouhou návštěvu. Je možné navštívit všechny vodníky, nebo jen některé. K prostorové orientaci bude při zakoupení vstupenky poskytnuta mapa s vyznačenými místy, kde se vodníci nacházejí.
Projekt navazuje na dlouhodobý výzkum kolektivu v oblasti vodnictví, který poprvé představila celodenní performance Vodnik realizovaná v červnu roku 2019 v rámci programu iniciativy Praha není Česko na Pražském Quadriennale.

vodnik ruka.jpeg
 

TVŮRČÍ TÝM

KONCEPT, DRAMATURGIE, SCÉNOGRAFIE

Eva Lietavová, Anna Prstková, Jakub Růžička

PERFORMEŘI

Ladislav Čumba, Lucie Hrochová, Adam Kratochvíl, Juraj Mitro, Adam Páník, Vojtěch Vávra. Josef Žárský

PRODUKCE

Barbora Gajdošová, Zdeněk Foukal, Andrea Polnická

 

RECENZE

NOVINKY.CZ

“Další den se kolektiv studentů JAMU vydal za českou mytologií, konkrétně přízrakemVodníka. Tentokrát se necestovalo vlakem, nýbrž autobusem. Cestu vyplnil výkladpedagoga Ladislava Čumby, jenž fenomén vodnického přízraku rozložil z hlediseketnografie, etymologie, ale také dějin divadla. U Wolmannova rybníka nedalekoRakovníka pak tři herci sehráli nenápadný příběh dvou vodníků a jejich partnerky. Šesthodin na otevřeném žáru, s daleko nižšími náklady a v improvizovaných podmínkách sestudentům JAMU podařilo výlet koncipovat jako mnohem epičtější a efektnější imerzi,než o jakou usilovali inscenátoři CAMPQ. Kromě rybníku, různých zákoutí a potřebyúčastníky nutně nezahlcovat divadelní akcí si vyhráli se starým betonovým přepadem,kde se také odehrálo velkolepé finále s hrou na klarinet.”

FESTIVALOVÝ ZPRAVODAJ TSUNAMI

“Do projektu nasákla témata klimatické změny i sociální otázky jako stáří, opuštění,
chudoba, a chtěli-li bychom se interpretačně hodně spustit, mohli bychom si do osudu
vodníků bez větších překážek promítnout i bytovou krizi nebo přistěhovalectví. Vodnik
open tak v podstatě velmi zdárně pracoval s metodou ozvláštnění, kdy nám známé věci
přetaví do nového, fikcí jemně podpořeného kontextu, a nechá tak vyniknout všední
skutečnost, k níž jsme už možná za běžných okolností mnohdy imunní.”